ქართული ენის დისტანციური სწავლების პედაგოგთა ტრენინგი 2018
ამ ტრენინგზე გვეწვია მასწავლებელთა სახლის დირექტორი ბ-ნ გიორგი მაჩაბელი და მისი მოადგილე დავით ხვედელიძე. ბ-ნ გიორგიმ მადლობა გადაგვიხადა თავდაუზოგავი მუშაობისათვის და სამომავლოდ წარმატებები გვისურვა. ამ ტრენინგზე განვიხილეთ სამომავლო გეგმები, საგაკვეთილო პრობლემები, ტექნიკური სიახლეები და სხვა.
eTwinning-კონფერენცია 2018
Minecrafti- სასწავლო პროგრამა-ტრენინგი-2018
ვისწავლეთ ახალი თამაში- პროგრამა, რომელიც შემდეგი სასწავლო წლიდან აქტიურად შევა საგაკვეთილო პროცესში.
ჟურნალი "მასწავლებელი " -10 წლისაა
ძალიან გახარებული ვარ ჩვენი პროფესიული ჟურნალის იუბილეზე მიწვევით. მით უმეტეს, რომ ამ ჟურნალმა ჩემი 2 სტატია უკვე გამოაქვეყნა.
eTwinning- კონფერენცია -2017
პირველად საქართველომ უმასპინძლა ევროპელ ითვინერებს მასწავლებლის სახლისა და განათლების სამინისტროს მხარდაჭერით. დიდი მადლობა ქალბატონ ხატია მატკავას ასეთი ლამაზი დღის ჩუქებისთვის.
მეწარმეობის ტრენინგები-2017
განუმეორებელი 12 დღიანი ტრენინგი, მოწვეული გერმანელი ექსპერტ ტრენერებით დასრულდა. ტრენინგი ორგანიზებული იყო საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინსტროსა და სავაჭრო სამრეწველო პალატას შორის თანამშრომლობით მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნულ ცენტრში. სატრენინგო მასალა შემუშავებულია ბავარიის სავაჭრო სამრეწველო პალატის მიერ .
მეწარმეობის უნარების განვითარება პროფესიული განათლების ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი კომპონენტია. მან ხელი უნდა შეუწყოს სტუდენტებს როგორც შრომის ბაზარზე საკუთარი ადგილის დამკვიდრებაში, ასევე საკუთარი ბიზნესის წამოწყებასა და წარმოებაში. შესაბამისად, საერთაშორისო სტანდარტებით ტრენერთა მომზადებას განსაკუთრებული მნიშვნელობა აქვს მომავალი წარმატებისათვის.
მონაწილეებს საერთაშორისო სერტიფიკატები გადაეცათ. მეწარმეობის ტრენინგების ჩატარებას ორგანიზება გაუწია განათლების სამინსტროს პროფესიული განათლების განვითარების დეპარტამენტმა.
დიდი მადლობა ქალბატონებს ქალბატონ ნინო ელბაქიძეს, ქალბატონ მანანა ჯინჭარაძეს და ქალბატონ ნინო აბულაძეს, რომ მომცეს ბედნიერება ამ ტრენინგში მონაწილეობისა. საოცარი გამოცდილება მივიღე ამ არაჩვეულბრივ გუნდთან მუშაობისას.
Microsoft-ის კონფერენცია -2017
ამ კონფერენციისმტავარი ტემა იყო სკაიპგაკვეთილები. დაგვაწყვილეს ექსპერტმასწავლებლები. ჩვენ უნდა მოგვეძებნა რამე საინტერესო თემა და ჩაგვეტარებინა ერთობლივი გაკვეთილი. საოცარია ჩემი მეწყვილე გახლდათ ქალბატონი თეა ნონიკაშვილი -ბიოლოგიის მასწავლებელი თავის მე-8 კლასთან და მე ჩემს პირველ კლასაებთან:) ცოტა უცნაური კი იყო ასეთი განსხვავებული მეწყვილეები. მაგრამ სამაგიეროდ საინტერესო იყო მათი დუეტი. მერვეკლასელებთან ერთად პრეზენტაცია გააკეთეს ჩემმა პატარებმაც დაჩი ბერიძემ და ნონა მახარობლიშვილმა.
ქართული ენის დისტანციური სწავლების პედაგოგთა ტრენინგი 2017
ჩვენ ვართ გუნდი , რომელიც სახელმწიფოებრივად მნიშვნელოვან საქმეს ვაკეთებთ: საზღვარგარეთ გასულ ჩვენ შთამამომავლობას ვასწავლით ქართულს. ვამაყობ, რომ ამ პროექტის მასწავლებელი ვარ!
სქემის ტრენერ-კონსულტანტთა ტრენინგი
2016
ამ ტრენინგის შემდეგ შემარჩიეს სქემის ტრენერ -კონსულტანტად. უნდა ვაღიარო ძალიან გამიხარდა. ამ ტრენინგზე გავიცანი ძალიან ნიჭიერი და ძალიან ჭკვიანი ადამინები, რომელთა ნაწილია მხოლოდ აქ წარმოდგენილი.
eTwinning- კონფერენცია -2016
კონფერენციაზე წარმოვადგინე თემა , რომელმაც გაიმარჯვა და იატალიაში გამგზავრების უფლება მომაპოვებინა.
სკოლა -უნივერსიტეტი- სკოლა-2016
ჩემი პრეზენტაციის თემა ამჯერად შეფასების მნიშვნელობა იყო.
eTwinning- კონფერენცია -2016
eTwinning კონფერენცია 2016 -იტალია
რა საოცარია იტალია, ფლორენცია, საოცარი სიამოვნებააა აქ კონფერენციაზე მოხვედრა. კიდევ ბევრჯერ მოვიგებდი კონკურსს. მადლობა ქალბატონ ხატიას და ითვინერთა შესარჩევ კომისიას ჩემი თემის გამარჯვებისათვის. საუკეთესო პარტნიორი იყო ელენე ბეთლემიშვილი .
eTwinning- კონფერენცია -2016
eTwinning-ის ფარგლებში განხორციელბული საქალაქო კონფერენცია 2016
ეს კონფერენცია განხორციელდა პროექტ "შევამკოთ მსოფლიო ყვავილებით" ფარგლებში და მიეძღვნა "დედამიწის მსოფლიო დღეს". კონფერენციაში მონაწილეობდნენ N4, N7, N20 სკოლის მოსწავლეები. კონფერენციას ესწრებოდნენ მშობლები, მოსწავლეები. საპატიო სტუმრებში იყვნენ N4, N20 სკოლის დირექტორები ბ-ნ მამუკა ხამხაძე და ქალბატონი ირმა იჩქიტიძე, ითვინინგის ტრენერთა ტრენერი ქალბატონი ხათუნა ციხელაშვილი და eTwinning-ის კოორდინატორი საქართველოში ქალბატონი ხატია მატკავა. უღრმესი მადლობა საპატიო სტუმრებს , რომ გამონახე დრო ჩვენტან მოსასვლელად.
eTwinning ტრენერ-ამბასადორთა ტრენინგი-2016
eTwinning ტრენინგი 2015
eTwinning შემაჯამებელი კონფერენცია -2015
საოცარი შეგრძნებაა როცა იმარჯვებ, ჩემმა პატარა ითვინერებმა პატარა პრეზენტაცია მოუმზადეს ითვინერ პედაგოგებს. მე წარმოვადგინე ჩემი კლასის მიერ ითვინინგის საიუბილეო დღისადმი მიძღვნილი დაფა და პრეზენტაცია-" eTwinning-ი ჩემი იღბლიანი ლატარიის ბილეთი". ამ დღეს ითვინინგის კოორდინატორმა ქალბატონმა ხატია მატკავამ და 10 საუკეთესო მასწავლებელს შორის მეც შემარჩია და 3 წლიანი თავდაუზოგავი მუშაობისათვის პერსონალური კოპიუტერით დამაჯილდოვა ! მადლობა მათ ჩემი შრომი დაფასებისათვის!
eTwinning ტრენინგი 2015
eTwinning ტრენინგი -სომხეთი - 2015
საქართველოს მასწავლებელთა მეორე ეროვნული კონფერენცია 2014
eTwinning -კონფერენცია 2014
საქართველოს დაწყებითი განათლების პროექტის (G-PriEd) შუალედური შედეგების პრეზენტაცია, 2014
პროექტების დაჯილდოება
პილ-ნეტვორქის საერთაშორისო პროექტების კონკურსზე წავადაგინე ჩვენი პროექტი "წარსულის კვალდაკვალ" . პროექტი გამარჯვებისათვის ხმებს ლაიქნომინაციით აგროვებდა. ჩვენი პროექტის ხმების რაოდენობის მიხედვით მეოთხე ადგილზე გავიდა და დამაჯილდოვეს მობილური ტელეფონით. უნდა ვაღიარო, რომ წინა დღით გამიფუჭდა ჩემი მობილური:) მადლობა ქალბატონ მარეხი ჯელაძესა და ბატონ შოთა მურცხვალაძეს ტექნიკური პრობლემების მოგვარებისათვის გაწეული დახმარებისათვის!
G-PriEd-ის ტრენინგი ქართულ ენაში
G-PriEd-ის ფასილიტატორთა ტრენინგები
წყალტუბო-eTwinning-ის პირველი კონფერენცია
აქ საქართველოს მაშტაბით შერჩეულ საუკეთესო პედაგოგებს შორის მოვხვდი. უდიდესი ბედნიერებაა ამ სტატუსს ატარებდე!
საერთაშორისო პროექტების ტრენინგი
Добавьте подпись
ბაზალეთი-მენტორ-მაძიებელთა კონფერენცია
G-praied-ის ტრენინგი
“1:1 eleqtronuli swavlebis” treningis angariSi
2012 wlis agvistoSi direqcia dagvikavSirda da
gvamcno, rom Cagvitardeboda treningebi bukis Sesaswavlad. aq iqneboda Cveni
skolis I klasis yvela maswavlebeli da aseve sxva skolis pedagogebic. trenings
Cagvitarebda marexi jelaZe, #25 skilaSi
simarTle giTxraT , Tan gamixarda es treningi,
Tan ara. dameTanxmebiT papanaqeba sicxeSi 4 saaTi treningze jdoma arc Tu ise
sanatrelia, miT umetes rusTavSi. magram iyo is momenti, rom zogadad Zalian
mainteresebda ra iyo es ybadaRebuli buki, romelsac maswavleblebis garkveuli
nawili iwonebda, nawili ki sruliad iwunebda da meorec, me is maswavlebeli
viyavi ,romlis kimpiuterisa da inglisuris gamocdis ara mxolod Sedegi daikarga,
aramed saxelica da gvaric, da Sesabamisad es treningi erTgvari gadameorebac
iqneboda CemTvis .
dilidan treningze gavemarTe didi interesiT , Tumca SesvlisTanave xasiaTi
wamixda, radganac ise cxeloda, sunTqva ar SeiZleboda. rogorc qarTuli xasiaTidan
iciT , zogma ra Tqma unda daigviana. miuxedavad amisa rogorc iqna daviwyeT
gacnobiT. treningze iyvnen sxvadasxva skolis pedagogebic, maT Soris erTi
Tbilisidanac. mere trenerma gviTxra , rom dagvexata rame rac uceb TavSi
mogvivida. roca davxateT, gvTxova TviTeul CvenTagans agveRwera ra davxateT da
ratom. aRmoCnda , rom aravis qonda daxatuli Savi figurebi, rac zogadad imas
niSnavda, rom miuxedavad arasasurveli garemo pirobebisa yvelas qonda mzaoba
treningze daswrebisa. treneri gagvecno da gagvacno dRis wesrigi, gvTxova ,
rom ar dagvegviana Semdeg treningze,
radganac Semdeg veRar CaveteodiT droSi , dRis wesrigSi gawerili sakiTxebi
dagvrCeboda, ganuxilveli. manve gviTxra, rom treningi moicavda 35 sT-s da
gayofili iyo 9 dRed, magram kursis pirveli nawili 5 dRe Catardeboda agvistoSi ,
xolo meore 4 dRe ukve saswavlo wlis
dawyebisas, bolo informaciam mgoni yvela gagvaxara.
I dRis
ganrigi:
c kursis mizani, Sedegi, ganrigi, Sefaseba
c ist-is roli da miznebi saswavlo procesSi
c swavleba-swavlebis Tanamedrove midgomebi da sainformacio teqnologiebi
c mas.-is kompetenciebis standarti ist-Si
c bukis ZiriTadi struqtura
c TagvTan da klaviaturasTan muSaoba
mogveca jgufebSi samuSao rogori unda iyos moswavlis TvaliT danaxuli
maswavlebeli, saministros mier danaxuli masw.-i( Tu sworad maxsovs) Semdeg
gavakeTeT prezentacia . SevavseT cxrilis saxiT mocemuli kiTxvari. gavecaniT
sagnobriv kompetenciebs ist-Si. romelic sakmaod damafiqrebeli aRmoCnda.
gavecaniT mas.-is kompetenciebis standarti ist-Si. vimuSaveT jgufebSi,
vimsjeleT. gavecaniT bukis fizikur struqturas , klaviaturas. me manamde
arasodes damiyvia klaviSebi sam tipad , aq ki gavige, rom arsebobs:
c anbanur-cifruli da kompiuteris marTvis marTvis klaviSebi
c funqcionaluri klaviSebi
c kursoris marTvisa da redaqtirebis klaviSebi
SevavseT treningis Sefasebis furceli da
davasruleT I dRe.
II dRe
axali dRe sxva skolaSi daviwyeT treneris dapirebisamebr, dagvianebac aRar yofila Sesabamisad axali dRe
momxiblelad gamoiyureboda da axali imedebiT agvavsebda:
c ganvlili masalis gameoreba
c samuSao magidis standartuli
saqaRaldeebi, anjrebSi muSaoba
c teqstur redaqtorSi
muSaoba(teqstis formatireba, teqstSi gadaadgileba, dokumentis gadafurcvla,
dokumentis Senaxva, teqstis fragmentis amoWra, kopireba da Casma, Senaxuli
dokumentis moZebna, dokumentSi grafikuli obieqtis Casma)
c failebi da saqaRaldeebi, failis tipebi
dRe sakmaod datvirTuli iyo , Tumca CemTvis ucnobi araferi ar iyo da
ZiriTadad es dRe me gameorebisTvis da siswrafis daxvewisaTvis gamomadga. aqve
minda avRniSno , rom iyvnen kolegebi, romlebic fexs idgamdnen kompiuterTan
muSaobaSi, amitom maT Zalian uWirdaT am zRva informaciis erTdroulad
damaxsovreba. ar vamtyuneb maT me TiTeul operacias TiTo dRe vswavlobdi da
bunebrivia, maT rom uWirdaT. zemoT damaviwyda ,rom meTqva trenerma dagviriga
wignebic , romlebSic satreningo masala arCveulebrivad aris warmodgenili da
kidev mocemulia arasatreningo masalac. DdRis bolos kvlavSevavseT Sefasebis
furclebi.
III dRe
$ grafikuli obieqtebis Casma da redaqtireba teqstur redaqtorSi
$ swavlebis samfaziani modeli
$ teqnologiebiT gamdidrebuli gakveTilis dagegmva
$ eleqtronuli saswavlo resursis momzadeba teqstur redaqtorSi
es dRe CemTvis gacilebiT ufro saxaliso da saintereso aRmoCnda vidre wina
ori. marTalia cxrilebis daxazva,Setana, daformateba, suraTebis Casma, mis
garSemo teqstis ganlageba vicodi, magram arasodes mimuSavia klip art –bsa da
Cartebze, rac Zalian saintereso aRmoCda CemTvis.aqve ganvixileT gakveTilis
samfaziani modeli, rogor davgegmoT axali resursebis gamoyenebiT gakveTili , sad
SeiZleba gamoviyenoT resursi , rogor Sevafasot es gakveTili.
IV
dRe
$ saganmanaTleblo resursebis
moZebna internetSi
$ saZiebo servisi
$ teqsturi da media elementebis
moZebna da gadmowera
$ eleqtronuli TamaSebi da maTi
gamoyeneba saswavlo procesSi
$ audio da video saSualebebis
efeqturi gamoyeneba saswavlo procesSi
internetiT adrec misargeblia,
magram aq gviTxres gacilebiT meti vidre me vicodi: lokaluri da globaluri
qselebi, domeni, organizaciuli kuTvnilebis domenebi, veb-brauzeri, googles
saZiebo sistema da a.S.
Semdeg marexim gvaCvena
animacia pauzebad kiTxvis meTodis gamoyenebiT, unda avRniSno, rom sakmaod
efeqturi iyo da daRlilze ase damainteresdeboda arc ki megona. amiT davamTavreT
bukis Seswavlis pirveli nawili da seqtembramde davemSvidobeT erTmaneTs.
V dRe
C klasis marTvis eleqtronuli programa
C saklaso menejmentis rekomendaciebi eleqtronuli swavlebisas.
es is nawili iyo , romelic me saerTod ar
vicodi da daZabuli muSaoba mWirdeboda imisaTvis ,rom kargad ameTvisebina
sakiTxi da amavdroulad sxvisTvisac meswavlebina. pirvel rigSi gavecaniT
routers, motivtive striqonis funqcia, siCumis reJimis funqcia, failebis
gagzavna –miReba. sakmaod datvrTuli dRe iyo, vaRiaro rTulic, imitom, rom
sakiTxebi romlebic ar vicodi ise unda momesmina, rom gamego, damemaxsovrebina ,
dameswavla da SemdgomSi moswavleebisTvisac amexsna.
VI dRe
C efeqtiani prezentaciis ZiriTadi maxasiaTeblebi
C saswavlo prezentaciis momzadeba saprezentacio programaSi
pover pointSi muSaoba sakmaod kargad vicodi megona, magram is rac
marexim gvaswavla namdvilad pirvelad gavige, anaimaciebis Sesaxeb namdvilad
manamde arferi gamego da aman aRmarTovana, moZravi figurebiT kompoziciis Seqmna
Cemi didi xnis ocneba iyo da bevri ram SemeZlo GgamekeTebina, Cemma gonierebam
me Tu gamaxara zogierTi kolega Zlier gaanawyena da Tavisi xasiaTis bneli mxare
gamoavlina. zogadad vTvli, rom klasSic asea warmatebiT muSaoben is bavSvebi ,
vinc yuradRebiT usmenen pedagogs, danarCeni ki cota mexsierebis, cota
mondomebis, Sromismoyvareobis Sedegia. samwuxarod es didebsac ver gauTavisebiaT
da patarebs ra unda movTxovoT?
VII dRe
C prezentaciis warmarTvis ZiriTadi principebi da xerxebi
C poverpointis gamoyeneba saswavlo procesSi
C testebis Sedgenis meTodika
C testebis Sedgena, qulebis miniWeba da statistika klasis marTvis
programaSi
zogadad Zalian momewona is rom SemiZlia
saganmanaTleblo standartebis doneze Sevqmna testi, TiTeul sakiTxs mivaniWo qula
da es yvelaferi daviTvalo didi drois xarjvis gareSe. fantastikuria@!
VIII dRe
Y
el.fostaSi registracia
Y
eleqtronul werilebTan muSaoba
Y
veb. kamerasTan muSaoba
am sami davalebidan mxolod mesame nawilTan ar
mqonda muSaobis gamocdileba da esec viswavle damovixible.
IX dRe
Y
bukze dainstalirebuli mSoblis
monitoringis programaSi muSaoba
Y
antivirusis programa
arcerT maTganze muSaoba ar vicodi , vfiqrob
rom namdvilad saWiro iyo amis codna CemTvis. garda trening kursisa marexi mec da
yvela Cems kolegas daexmara eleqtronuli resursis SeqmnaSi, qselis GgamarTvaSi ,
aseve moswavleebTan testebis gadagzavna- miRebis daswavlasa da Ria gakveTilis
organizebaSi. masTan erTad vakeTeb kvlevas bukebis efeqtrad gamoyeneba skolaSi.
„პროფესიული ორიენტაცია”-ტრენინგის ანგარიში
ამ ზაფხულში გამოცხადდა ტრენინგების
სია ინტერნეტით სადაც პედაგოგებს შეეძლოთ აემაღლებინათ კვალიფიკაცია, მიეღოთ სერთიფიკატი.
გარდა ინგლისურისა და კომპიუტერის ტრენინგებისა იყო სწორედ „პროფესიული ორიენტაცია,
საკუთარი ბიზნესის დაწყება და მართვი“-ს ტრენინგიც. სამივე მათგანზე დავრეგისტრირდი,
თანაც მთელი შეგნებით და გააზრებულად. ტრენინგები
2 თვიანი იყო, კვირაში ორ დღეს ტარდებოდა საათნახევრის განმავლობაში. ნამდვილად არ
იქნებოდა ადვილი ორი თვე გადაბმულად ტრენინგებზე სიარული, მაშინ როცა პირველი კლასი
გყავს, ღია გაკვეთილი გაქვს მოსამზადებელი, გყავს პატარა ბავშვი, ხარ ქვრივი და ა.შ.
მაგრამ ვიფიქრე , რომ მე ის ჯარისკაცი ვარ, რომელიც გენერლობაზე ოცნებობს და აუცილებლად
დამჭირდებოდა ეს ტრენინგიც. 15 ოქტომბრიდან დაიწყო ტრენინგები, ტრენინგებს გვიტარებდნენ
22-23 წლის სტუდენტი გოგონები, მაკა ნაცვლიშვილი და ლუბა სლობოდუკი. სიმართლე გითხრათ
, თავდაპირველად გული დამწყდა, რომ ჩემი სტუდენტობისას არ ენდობოდნენ ახალგაზრდებს,
არ გვქონდა ფულის შოვნის რეალური წყარო, რაზე იყო მაშინ საუბარი, როცა სამსახურს ჩაწყობით
შოულობდი ან ის კუპონები თუ ღირდა მუშაობად. მაშინ არავინ ფიქრობდა ნიჭიერი და შემოქმედი
ადამიანების დასაქმებაზე....
პირველი ტრენინგი გავაცდინე, დამავიწყდა
რომ ტრენინგები დაიწყო და ჩვენმა კოორდინატორმა შემახსენა ტრენინგის დაწყების თაობაზე.
მეორე ლექციიდან აქტიურად ვესწრებოდი ტრენინგებს. ტრენერები ნამდვილად კარგად ერკვეოდნენ
იმაში , რასაც გვასწავლიდნენ.
ტრენინგზე გავეცანით შემდეგ
საკითხებს :
1. წარმატებული კარიერის
შექმნა- ხშირად გვიჩნდება ხოლმე ადამიანებს კითხვა მე რატომ არ მაქვს ის , რაც სხვას?
ამ თავში საკმაოდ კარგად იყო ამ კითხვაზე პასუხები. შეიმეცნე შენი თავი, შენი ძლიერი
და სუსტი მხარეები, რა შეგიძლია, ან პირიქით , რას აკეთბ იმისათვის რომ სასურველს მიაღწიო,
რამდენი დრო დაგჭირდება ამისათვის, რისთვის აკეთებ ბიზნეს, მცირე ბიზნესი.
2. კომუნიკაციები-
ეს დღე პედაგოგისთვის მეტად ცნობილი იყო, იმიტომ რომ კომუნიკაცია ძალიან მნიშნელოვანია
მოსწავლესთან, მშობელთან, კოლეგასთან, დირექციასთან და ზოგადად, თუნდაც აი ახლა მე
რომ ვზივარ და სქმაში ჩართული პედაგოგების მონიტორინგის ჯგუფისათვის ანგარიშს ვწერ
ესეც კომუნიკაციაა. ოღონდ მნიშვლევანია კომუნიკაციაში ის, რომ რის თქმასაც აპირებ მსენელისათვის
ან მკითხველისათვის ზუსტად ისევე გაიგოს ადრესატმა როგორც შენ ფიქრობ, რადგანაც სწორედ
ამაზეა დამოკიდებული შენი „ბიზნესის“ წარმატება. ამაზე გოგოებმა სახალისო ჯგუფური სამუშაო
მოგვცეს და კარგადაც ვიხალისეთ.
3. გასაუბრება სამუშაოს
მოძებნისათვის- ეს დღე ერთ-ერთი საინტერესო იყო ამ ტრენინგებიდან- იმ დღეს განვიხილეთ
ისეთი თემები როგორიც იყო:
Y სამუშაოს მოძებნა
Y საკუთარი სვ-ის
შედგენა
Y მომზადება გასაუბრებისთვის
Y გასაუბრების დღე
ზოგადად
ასე დაწვრილებით თუ ფიქრობდნენ ამაზე ფსიქოლოგების
გარდა სხვებიც მანამდე მგონი არც მიფიქრია, ხშირად ხომ არც ფიქრობენ სამუშაოს როცა
ეძებენ ან უფრო მეტად ეძებენ ისეთ სამუშაოს, სადაც დიდი ხელფასია. კაი და მოძებნე ისეთი
სამუშაო, სადაც სასურველი ხელფასია , შენს
„მე-სთანაც“ ახლოსაა და ხომ უნდა მოწონო მათაც თავი. არა და სვ-ი თუ არა გაქვს რიგიანად შედგენილი კაციშვილი
არაა მისი წამკითხავი...დავუშვათ მოიწონეს სვ-იც , სამოტივაციო წერილიც და დაგიბარეს გასაუბრებაზე. თქვენი ამდენი
შრომა შეიძლება წყალში ჩაგეყაროთ. თურმე უნდა გეცვას სადად და ერთ ფერში! არამც და
არამც არ გადაიჯვარედინოთ ხელები ან ფეხები, პირველი 90 წამი არის თურმე ყველაზე მნიშვნელოვანი
შთაბეჭდილების მოსახდენად - ეს ყველაფერი აქ გავიგე პირველად. ასევე ყურზე ხელის მოკიდება
ან ნიკაპის მოფხანა თურმე უნდობლობას ნიშნავს
J .
მომდევნო
საკითხი იყო პრეზენტაცია, მისი დაგეგმვა, მომზადება და წარდგენის პროცესი. ეს საკითხი
საინტერესო იყო იმით, რომ 3 მნიშვნელოვან საკითხზე მეტს ვერ იმახსოვრებს მსმენელი,
კარგი იქნება თუ მსმენელის შესახებ გექნება გარკვეული ინფორმაციაც. ნებისმიერი პრეზენტაცია
შედგება სამი ნაწილისაგან : გახსნა,ძირითადი ნაწილი, დასკვნა. პრზენტაციის შესახებ
თითქოს არაფერი იყო საინტერესო ,მაგრამ ინტერაქტიული პრეზენტაცია, რომელიც მათ შემოგვთავაზეს
ჩემთვის ნამდვილად სიახლე იყო და შევეცდები ის ნამდვილად გამოვიყენო.
მომდევნო თემა იყო ბიზნესი, მისი ფუნქციები, სახეობები
და დაწყების მოტივვები.
გავეცანით
ბიზნესის სახეებს:
Y საწარმოო ბიზნესი
Y კომერციული
Y ფინანსური
Y საშუამავლო
Y სადაზღვევო
ბიზნესის სუბიექტები
არიან:
C მომხმარებლები
C მეწარმეები
C მენეჯერები
C დაქირავებული მუშაკები
C მომწოდებლები
C სახელმწიფო
C საზოგადოება
C კრედიტორები
მცირე ბიზნესის არსსა და ფუნქციებს
გავეცანით, მის უპირატესობებს ბიზნესის სხვა სახეებთან შედარებით, ასევე გავეცანით
ეკონომიკური საქმიანობა მესამე (არასამთავრობო)
სექტორის სფეროში. ვისწავლეთ პროექტების შედგენა. რაც უდავოდ საინტერესო იყო
ინდივიდუალური მაგალითებით მუშაობა. ვიმუშავეთ ჯგუფებში , გავაკეთეთ პრეზენტაცია.
ჩვენ გავეცანით იმ საჭიროებებს , რომელიც საჭირო
და აუცილებელია საკუთარი ბიზნესის დასაწყებად. კერძოდ სად და როგორ დარეგსტრირდე მეწარმე
სუბიექტად, რა თანხაა ამისთვის საჭირო და რაღა თქმა უნდა ის საჭირო დოკუმენტაცია, რომელიც
რეგისტრაციისთვის დაგვჭირდება. გავარკვიეთ რომ მიკრობიზნესი არ იბეგრება, ხოლო მცირე
ბიზნესი , სარგებლობს დაბეგვრის შეღავათიანი რეჯიმით. ვინ შეიძლება ჩაითვალოს მცირე
ბიზნესის წარმომადგენლად და ვინ არა. ასევე გავარკვიეთ რომ ლიცენზია და ნებართვა ისეთი
საქმიანობის განსახორციელებლად, რომელიც სახელმწიფოს მიერ რეგულირდება. თურმე არსებობს
ლიცენზიის სახეები:
$ საქმიანობის ლიცენზია
$ სარგებლობის
$ გენერალური
$ სპეციალური
გარდა
ლიცენზიის
სახეებისა არსებობს ნებართვების სახეებიც:
ნებართვები
|
|||
1
|
ვეტერინალურ კონტროლს დაქვემდებარებული პროდუქციის ტრანზიტის, იმპორტის,
ასევე ფიტოსანიტარულ კონტროლს დაქვემდებარებული მცენარეული წარმოშობის პროდუქციის
იმპორტის ნებართვები
|
12
|
გადაშენების საფრთხის წინაშე მყოფი ველური ფლორისა და ფაუნის სახეობებით
საერთაშორისო ვაჭრობის შესახებ კონვენციის დანართებში შეტანილი სახეობების, მათი
ნაწილებისა და დერივატების ექსპორტის, იმპორტის, რეექსპორტისა და ზღვიდან ინტროდუქცია
|
2
|
საერთაშორისო საავტომობილო რეგულარული სამგზავრო და სატვირთო გადაყვანა
|
13
|
სპეციალურ კონტროლს დაქვემდებარებული სამკურნალო საშუალებების ექსპორტი ან იმპორტი.
|
3
|
გარემოზე ზემოქმედება
|
14
|
არაიოდიზირებული მარილის იმპორტი.
|
4
|
კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლზე სამუშაოები
|
15
|
ტირის ,სასროლეთის , სასროლო -სანადირო სტენდის გახსნა -მოწყობა
|
5
|
ფარმაკოლოგიური საშუალებების კლინიკური კვლევა
|
16
|
იარაღის კოლექციონერობა, ექსპონირება
|
6
|
თავისუფალი ვაჭრობის პუნქტის საქმიანობა
საწყობის ღია ან დახურული საქმიანობა
თავისუფალი საწყობის საქმიანობა
|
17
|
შეზღუდულად ბრუნვადი მასალების წარმოება,ტრანსპორტირება, ექსპორტი, ტრანზიტი,
იმპორტის, რეექსპორტი
|
7
|
მშენებლობა და განსაკუთრებული მნიშვნელობის ობიექტების მშენებლობა
|
18
|
ორმაგი დანიშნულების პროდუქციის ექსპორტი, ტრანზიტი, იმპორტის, რეექსპორტი
|
8
|
აზარტული და სხვა მომგებიანი თამაშობების, კაზინოების მოწყობა
|
19
|
საქ-ს კულტურულ ფასეულობათა საქ-დან გატანა
|
9
|
არქეოლოგიური სამუშაოების ნებართვა
|
20
|
ავტორიზებული აფთიაქის ნებართვა
|
10
|
ადგილობრივი საქალაქო რეგულარული სამგზავრო გადაყვანა
|
21
|
სამრეწველო დანიშნულების ფეთქებადი მასალების გამოყენება
|
11
|
ფარმაცევტული წარმოება
|
22
|
გარე რეკლამის განთავსება
|
გავეცანით ექსპორტ-იმპორტის წარმოების
წესებს, მენეჯმენტის საფუძვლებს დამწყები ბიზნესმენებისთვის, მენეჯერთა დონეებსა და
როლებს. მართვის უნარჩვევების მატრიცას მენეჯმენტის ძირითადი ფუნქციების მიხედვით,
ფირმის მენეჯმენტს, პერსონალს, მარკეტიგულ სტრატეგიებს, მარკეტინგული კომპლექსის ელემენტები,
მარკეტინგის კომუნიკაციებს. გავიაზრეთ როგორ მოვახდინოთ ბაზრის შესაძლებლობების ანალიზი
. როგორ დავდოთ ხელშეკრულება, რა განსხვავებაა
სადამფუძნებლო და სამეწარმეო ელშეკრულებებს შორის. გავეცანით ბიზნეს-გეგმის სტრუქტურას,
ჯგუფურად დავგეგმეთ სასურელი ბიზნეს-გეგმა და გავაკეთეთ პრეზენტაცია. საუკეთესო ბიზნეს-გეგმის ავტორები კი ტრენერებმა
დაგვაჯილდოვეს.
ინგლისურის ტრენინგის ანგარიში
რამდენაც სასაცილო არ უნდა იყოს 39 წლის ასაკში დავიწყე
ინგლისურის სწავლა. თან ისე მონდომებით, რომ ერთი ტრენინგის ნაცვლად ორ ტრენინგზე დავდიოდი. უნდა ვაღიარო , რომ ნამდვილად
გამიჭირდა ინგლისურის სწავლა რამდენიმე მიზეზის გამო:
1.
მე
სკოლაში გერმანულს ვსწავლობდი
2.
პირველი
გაკვეთილი გამიცდა, რადგანაც დამავიწყდა რომ 15 ოქტომბერს ტრენინგი მეწყებოდა
3.
აქტიურად
ვერ ვმეცადინეობდი
4.
მასალა
ჩემთვის ბევრი იყო და ერთდროულად ამდენი ინფორმაციის დატევა ჩემს პრობლემებით დატვირთულ
და ერთდროულად სამ ტრენინგზე მორბენალ გონებას არ შეეძლო.
5.
მყავდა
პირველი კლასი და მქონდა ღია გაკვეთილი.
6.
მრცხვენოდა
ჩემი აქცენტის გამო ინგლისურად ლაპარაკის.
მოკლედ ისე მომდის, „ მიზეზ- მიზეზ დოს მარილი აკლიაო“,
მაგრამ ასე იყო თუ ისე მინდოდა მესწავლა ინგლისური თუნდაც იმის გამო ,რომ მთელი მსოფლიო
ინგლისურად ლაპარაკობს, თუნდაც იმის გამო რომ ინგლისურის და კომპიუტერის გამოცდაზე
ჩემი გვარი და სხელი დაიკარგა, თუნდაც იმის გამო რომ მჭირდება , რო თავად გავიგო რაღაც
და სხვას არ ვეხვეწო გადამითარმნეთქო, კიდევ იმიტომ, რომ ინგლისურში მომზადება დიდი
ფუფუნებაა და მე ამის ბედნიერება არ მექნებოდა . როცა ისეთი კვალიფიცირებული ტრენერები
გიტარებენ ტრენინგს როგორებიც არიან ინგა გელაშვილი და ირმა გიორგაძე ნამდვილად დიდი სიამოვნებაა და მე ამ სიამოვნებას
ნამდვილად მოვაკლდებოდი, რომ არ მყოლოდა გამორჩეულად კარგი დედა, რომელიც იმ დროს,
როცა მე ტრენინგზე უნდა ვყოფილიყავი, ჩემს შვილებზე იზრუნებდა.
მოკლედ შვუდექი იგლისურის სწავლას დაღლილი გონებით,
უამრავი პრობლემით, დიდი მორიდებითა და უფრო დიდი სურვილით მესწავლა იგი. ახლა უშუალოდ
იმას მოგახსენებთ რისი სწავლა შევძელი.
გაღება, გახაზე, გადადი შემდეგ ფურცელზე, მოსმენა, იმუშავე
დამოუკიდებლად, წყვილში, ჯგუფში, მისალმება, ჩემი სახელია, წინადადებები უარყოფის და
და დადებითის გამომხატველი, რიცხვები ერთიდან ასამდე, ნაცვალსახელები, მხოლობით და
მრავლობითში, მონაცემების შევსება სვ-ისთვის, მცდარი და ჭეშმარიტი, სასწავლო ნივთების
სახელები, ზმნისწინები, დახურვა, შემოხაზე, ქვეყნების და მათი მაცხოვრებლების სახელები,
კითხვითი წინადადებები, ოჯახის წინაპრებისა და შთამომავლების სახელები, სხეულის ნაწილები,
კვირის დღეები, სამუშაოების სახელები, საათის ცნობა, საჭმელები, ფერები და გრამატიკული მასალა. მტავარი ისაა რომ მე შევძელი
, რომ ამ ყველაფერს მიმხვდარიყავი, დავისწავლე ზოგიერთი სიტყვის მარლთწერაც. ამ ზახულს
კი როცა ამ ყველაფერს მივუბრუნდები , კიდევ დავუმატებ 50 %.
კომპიუტერული უნარ-ჩვევები ტრენინგის ანგარიში
კომპიუტერის ტრენინგზე
ძირითადად იმიტომ მივედი , რომ კომპიუტრის და ინგლისურის გამოცდაზე ასე ვთქვათ ჩავფლავდი,
მიუხედავად იმისა რომ კერძო მასწავლებელთან დავდიოდი. განა იმიტომ მოხდა ეს , რომ ან
მასწავლებელი არ ვარგადა ან მოსწავლე, არა მე ის მოვახერხე ,რომ გვერდზე მჯდომებს დავეხმარე
და ერთ-ერთი მათგანი ათასლარიანიც კი გახდა, მაგრამ სამაგიეროდ მერე ისეთი ისტერიკა
მოაწყო ,რომ მე მუშაობა ნორმალურად ვეღარ შევძელი, გაგზავნისას კომპიუტერს ტექნიკური
პრობლემებიც ჰქონდა, ერთი სიტყვით ჩემი არათუ ნაშრომი სახელი და გვარიც კი დაიკარგა
და როცა აპელაციაზე ჩემნაირებისთვის მისვლა იყო მე სხვის ნათქვამს ავყევი და სამინისტროში
არ წავედი, მეორედ მაშინ მოვკვდი როცა ასეთი ადამიანების პასუხები დაიდო...ახლაც მიჭირს
ამის გახსენება...
ძალიან ბევრი რამე
ვისწავლეთქო ვერ ვიტყვი , მაგრამ ნამდვილად გავიმეორე რაც ვიცოდი და იმას კიდევ დავუმატე!
მაგალითად:
1.
მარჯვენა
ღილაკით ეკრანის შეცვლა
2.
დახარისხება
ფაილებისა და პაპკების დროის, სახელებისა და ზომის მიხედვით
3.
ჰომ-ის
ფუნიქციებიდან ა დიდი -ადიდებს და პატარა აპატარავებს
4.
პრაგრაფის
მე-6 და მე-13 უჯრის ფუნქციები
5.
შრიფტებიდან
,რომ ვინგინსიდან შეიძლება სიმბოლოების ამოღება
6.
ინსერტიდან ახალი ფურცლის აღება , ფურცლის გაჭრა
7.
ვორდის
ფურცელზე მათემატიკის ფურცელივით დაკვადრატება
8.
ვორდის
ფურცელზე წერისას თუ იშლება პირველი ასოები და სიტყვების ქვეშ ხაზი როგორ წავუშალოთ
9.
როგორ
გადავიყვანოთ 2010-ის ვორდი 2007 -ში ან 2003-ში
10.
ექსელში
ფორმულის შექმნა
11.
2010
-ის საოცარი შესაძლებლობები
გავიცანი ბევრი კარგი ადამიანი და მათ შორის ტრენერიც,
მადლობა განათლების სამინისტროს ამისთვის
0 коммент.:
Отправить комментарий