2006-20წწ N4 საჯარო სკოლა


გაკვეთილი 
ჩემთვის გაკვეთილი ყველაზე მნიშვნელოვანი მომენტია სასკოლო ცხოვრებაში, ამიტომაც ვცდილობ არ მობეზრდეთ მოსწავლეებს გაკვეთილი. გაკვეთილი მინდა მქონდესს ისეთი,  რომ მოსწავლის  შესაძლებლობათა უმრავლესი ნაწილი წარმოვაჩინო...




 















მშობლები საგაკვეთილო პროცესში
საბუნებისმეტყველო პროექტი დავიწყეთ მშობელთა ჩართულობის გასააქტიურებლად ვფიქრობ გამოგვივიდა








 



გაკვეთილები , გაკვეთილები და უბრალოდ გაკვეთილები

23 წელი რომ გაკვეთილებს ატარებ, ძალიან ძნელია რამე ახალი  მოიგონო, მაგრამ მე ისეთ პერიოდში მომიწია მასწავლებლობა, ტექნიკამ რომ ამოაყირავა წიგნი და წიგნი მაინც ვერ შეცვალა! მეც ჯერ კიდევ წიგნითა და ინტერნეტით  მებრძოლი მასწავლებელი ვარ, ამიტომაც ხან წიგნითა და რვეულით არიან ჩემი მოსწავლეები, ხან ფუნჯითა და ტყლარწით, ხან ბუკითა პროექტორით. მგონია ასე უფრო სახალისოა, მგონია მათაც უფრო ეხალისებათ: 






 









თასმები- პიველკლასელის ერთ-ერთი დიდი პრობლემა
28 ბავშვს დღეში მინიმუმ სამჯერ შეუკრა  თასმები დამეთანხმებით ცოტა ძნელია. ამიტომაც გადავწყვიტე გაკვეთილი დამეგეგმა თასმების შეკვრაზე. დავაბარე ბავშვებს ფერადი ქაღალდი, თასმა, წებო და მაკრატელი ან მუყაოსაგან გამოჭრილი ფეხსაცმელი. 3 გაკვეთილი ვიწვალეთ თასმების შეკვრაზე. მგონი ამიერიდან შემცირდება თხოვნა: თასმას შემიკრავთ, მასწავლებელო? 















I გ კლასისთვის ანბანი შემობრძანდა






















                                      ახალი 1გ კლასი 

 ახალი ბავშვები, ახალი იმედები, ახალი მშობლები, ახალი ურთიერთობები. ყველაფერი ახალია , მხოლოდ მე ვარ ძველი . აი როგორ სიახლეებს მივაწვდი მხოლოდ ჩემზეა დამოკიდებული. მე კი მიწაში უნდა ჩავძვრე, ცაში უნდა ავიჭრა , რომ სამყარო მივაწოდო საინტერესოდ თავისი მრავალფეროვნებითა და ჯურღმულებით, რათა ჩემმა მოსწავლემ არასოდეს დაიზაროს მისი თვალიერება და აკანკალებული ხელით წეროს თავისი საინტერესო ისტორია....





     



IVა-ჩვენი ურთიერთობის საფინალო ღონისძიება




არ დამავიწყდება ის ემოცია, რომელიც თქვენ მაჩუქეთ, 4 წელი ერთად ვიბრძოდით სიზარმაცის წინააღმდეგ, ვსწავლობდით გულისხმიერებას, მეგობრობას, თანადგომას სად აღარ დავდიოდით ერთად ექსკურიებსა და კონფერენციებზე, სამეცნიერო პიკნიკებსა და უცნაური მეთოდებით ახსნილ გაკვეთილებზე. ეს თქვენ დამარწმუნეთ , რომ კარგი მასწავლებელი ვარ , თორემ მეც თქვენთან ერთად ვისწავლე როგორ გამოვძერწოთ უკეთესად საკუთარი თავი! მადლობა თქვენ ამისთვის!







 ჩემთვის ყველფერი ერთნაირად საინტერესოა  და მათთვისაც



მიმაჩნია რომ მასწავლებელზეა დამოკიდებული სხვადასხვა საგნის შეყვარებას შეძლებს თუ არა მოსწავლე. შეიძლება არც მოცეკვავე და არც მომღერალი, არც მათემატიკოსი , ფილოლოგი არ გამოვიდეს ჩემი მოსწავლე , მაგრამ ყველა გაკვეთილზე ინტერესით უნდა იჯდეს, იმუშაოს , პრეზენტაცია წარმოადგინოს, იამაყოს თავისი ნაშრომით, სხვისი დააფასოს და შეაფასოს. სხვისას კი ვერასოდეს დააფასებს თუ თვითონ არ იშრომა.


























                                         ანბანის ზეიმი





facebook.com პედაგოგის საჯარო მუშაობის საშულება

facebook.com-ზე წელს დავრეგისტრირდი. გადავხედე კოლეგების მუშაობას. ვნახე რომ არ არსებობდა ჯგუფი დაწყებითი კლასების პედაგოგთათვის . გადავწყვიტე შემექნა ჯგუფი დაწყებითებისათვის. ასეც მოვიქეცი. აქვე შემოგთავაზებთ ლინკს:  https://www.facebook.com/groups/221435324681527/  ამჯერად ამ ჯგუფში 1550 წევრია. აქ გაერთიანებულია პედაგოგები მთელი საქართველოდან . თავიდან ძალიან გამიჭირდა ვეძებდი მასალებს, ვქმნიდი თვითონ , ვასაჯაროებდი და თვითონვე ვაკომენტარებდი. დღეს ეს ერთ-ერთი პოპულარული გვერდია. რითაც მე ვამაყობ . ამ გვერდს მოყვა სხვებიც: "მშობელთა კლუბი", რომელიც დახურულია და აქ შემოსვლა მხოლოდ ჩემი მოსწავლეების მშობლებს შეუძლიათ შემოსვლა. ამ გვერდის საშუალებით  მე ჩემი მოსწავლეები და მშობლები . ვდებთ კითხვებს, ვეძებთ პასუხებს, 
ქ.რუსთავის #4 სკოლის დაწყებითის პედაგოგების ჯგუფი https://www.facebook.com/groups/1394988560744200/, ეს ყველაზე ახალგაზრდა ჯგუფია და მასალებიც აქ უფრო მწირია



ფასილიტატორის შეხვედრა
ჩვენი სკოლა მეორე წელია ჩართულია პროექტში g-prid. - მათემატიკური და კითხვითი წიგნიერების განვითარებისთვის საქართველოში. ამ მიმართულებით ჩვენ გვიტარდება ქართულის და მათემატიკის ტრენინგები, სადაც ჩვენ ვსწავლობთ მეთოდებს, ამ მეთოდებს ვარგებთ ჩვენ კლასებს, წელს ამირჩიეს ქართულის ფასილიტატორად დაწყებით კლასებში 1-4 კლ-ში. გაგვატარეს ტრენინგი . ამ პროექტის მიზანია დააკვირდეს თავის "სტუდენტებს"მუშაობისას. ამიტომ მე უნდა ჩამეტარებინა ერთი შეხვედრა , მომემზადებინა თემა რენინგის მასალების გათვალისწინებით. მე ერთი კვირით ადრე დავუკავშირდი კოლეგებს შევუთანხმე დრო და თემა. შევარჩიე მომხსენებელი, რომელსაც სურვილი ექნებოდა მომზადებულიყო პრეზენტაციისთვის. ასეთი აღმოჩნდა ქ-ნ ნაილი  კაპანაძე. მან რამდენიმე მეთოდი გამოსცადა თავის კლასში და გააკეთა მოხსენება ამ მეთოდების გამოყენებისას მიღებულ შედეგებზე. სხდომას ესწრებოდნენ კოლეგები მ. კუკულაძე, მ. ხვინგია, ლ. ღვინიაშვილი, ნ. კაპანაძე, ც. ქევანიშვილი, ნ. ხადური და ასევე ჩვენი ტრენერი ქ-ნ ნონა არვაძე - კოტორაშვილი. მინდა ავღნიშნო,  რომ სხდომა დაგვიანებით დავიწყეთ სხვადასხვა ობიექტური მიზეზის გამო.  მსმენელებმა მოისმინეს მოხსენება, თუმცა გამოუცდელობის გამო ისინი კითხვებს უსვამდნენ არა მომხსენებელს არამედ ტრენერს , რათა დარწმუნებულიყვნენ რომ კითხვები სისწაორესა და პასუხის ადეკვატურობაში.
მინდა ვთქვა, რომ ეს ნორმალურიც იყო , რადგან პირველი შეხვედრა ყოველთვის ხასიათდება მსგავსი ლაფსუსებით და მომავალი შეხვედრისთვის ეს აუცილებლად გამოსწორდება.


თანამშრომლობა

https://www.youtube.com/watch?v=byeODctur20 
ჩვენი სკოლა მეორე წელია ჩართულია პროექტში g-prid. - მათემატიკური და კითხვითი წიგნიერების განვითარებისთვის საქართველოში. ამ მიმართულებით ჩვენ გვიტარდება ქართულის და მათემატიკის ტრენინგები, სადაც ჩვენ ვსწავლობთ მეთოდებს, ამ მეთოდებს ვარგებთ ჩვენ კლასებს, ვგეგმავთ საჩვენებელ გაკვეთილს, გვაძლევენ მასალებს. ერთი საჩვენებელი გაკვეთილის ჩატარება მეც მომიწია. გადავწყვიტე ჩემი გაკვეთილის მონახაზი კოლეგებისათვის გამეცნო, მომესმინა მათი შეხედულებები, შემეტანა საჭიროებისამებრ ცვლილებები. ამისათვის მივმართე ჩემს ორ კოლეგას ლ.გოგუაძესა და ნაილი კაპანაძეს. მათი რჩევები ნამდვილად გამომადგა , რადგან ზოგი მასალა მე  არ მქონდა შესწავლილი, ჩემი კოლეგები კი დამეხმარნენ მათ დახარისხებაში. გადავიღეთ ვიდეოც , რომელსაც აქვე შემოქთავაზებთ.
http://youtu.be/byeODctur20




ანიმაციების დისკის პრეზენტაცია







შარშან შევქმენი ანიმაციები ჩემი წიგნის "ჯადოსნური ანბანის" ლექსების მიხედვით. წელას მოვახერხე მათი დისკებზე ჩაწერა. რომელმაც სურათზე მოცემულის სახე მიიღო. მინდოდა დისკები ქალაქის და არა მხოლოდ ქალაქის მაშტაბით გაცნობოდნენ პედაგოგები. ამისათვის საჭირო იყო პრეზენტაციის მოწყობა. გავესაუბრე დირექტორს გადავწყვიტეთ პრეზენტაცია ბიბლიოთეთეკაში მოგვეწყო. ზოგი სკოლის დირექტორს თავადაც დაუკავშირდა. უმრავლესობას კი სკოლის აიტმენეჯერის ბ-ნ ლ. ბერუაშვილის დახმარებით გავუგზავნეთ ელწერილები. დანიშნულ დღეს ბიბლიოთეკა წინასწარ მოვამზადეთ ბიბლიოთეკა სტუმრებისა და პრეზენტაციისათვის. პრეზენტაციაზე მობრძანდა 10 სკოლის წარმომადგენელი, ჩემი კოლეგები და დირექტორი. პრეზენტაცია გახსნა დირექტორმა მ. ხამხაძემ (მან მოახერხა და გამოყო დრო თავისი დათვირთული გრაფიკიდან), პრეზენტაციაზე ვაჩვენე კოლეგებს ჩემს მიერ შექმნილი ანიმაციები. პრეზენტაციის შემდეგ მათ გამოთქვეს სურვილი შეეძინათ დისკები თავიანთი სკოლებისათვის და სანიმუშოდ წაიღეს დისკები.


სკოლის განვითარების პროგრამის სხდომა



  სკოლის განვითარების გეგმის შემუშავება სკოლის დირექტორ მამუკა ხამხაძის ინიციატივა იყო. პროექტში ჩართო ყველა კათედრისა და სამეურვეო საბჭოს წარმომადგენლები. პროექტში ჩაერთვა შეეძლო ყველა მსურველ პედაგოგს. სხდომას ესწრებოდა 25 ადამიანი. ბ-ნ მამუკამ წარმოადგინა სკოლის განვითარებისათვის საჭიროებები  და დამსწრეთ გვთხოვა პუნქტობრივად მისი განხილვა. ვმუშაობდით ჯგუფებსა და წყვილებში, რათა სკოლის პრობლემები უფრო სიღრმისეულად დაგვენახა, ვეძებდით მისი გადაჭრის გზებს, გამოვთქვადით მოსაზრებებსა და შენიშვნებს. ბ-ნ მამუკა ინიშნავდა მათ. ეს გეგმა მოიცავდა სკოლის მატერიალურ -ტექნიკური, ადამიანური, მშობელთა და მოსწავლეთა პრობლემების სიღრმისეულ განხილავას. მე , როგორც პედაგოგს დამრჩა შთაბეჭდილება , რომ ეს სხდომა მხოლოდ იმისთვის კი არ ჩატარდა, რომ უნდა ჩატარებულიყო, არამედ იმიტომ რომ არსებობს რეალური სურვილი რეალური პრობლემების გადაჭრისათვის. ვფიქრობ , რომ ბ-ნ მამუკა შეძლებს ამ პრობლემების ღირსეულად მოგვარებას.





საქართველოს სამგანზომილებიანი რუკა

ჩემი და ჩემი მესამე კლასელების მიერ შექმნილი

"ანბანის გაცილება"- ღია გაკვეთილი
http://lemill.net/lemill-server/content/webpages/sazeimo-gakvetili
მეოთხე კლასის დამამთავრებელი ღონისძიება

ვაჟა-ფშაველას 150 წლის  იუბილესადმი მიძღვნილი "კაი ყმის ორდენი"
"ჩხიკვთა ქორწილი"- მიუზიკლი
მუსიკალურად აფორმებდა ეთერ მდინარაძე







ინტეგრირებული გაკვეთილი კომპიუტერი-მათემატიკა-ხელოვნება





მე-3ე კლასის საახალწლო ღონისძიება "TV3ე"






0 коммент.:

Отправить комментарий